Koliko god mrzeli da to priznamo, svako od nas provodi dosta vremena u kancelariji. Previše nas radi u kancelarijskom okruženju koje nije dobro dizajnirano, a mi se zadovoljavamo nameštajem koji je ili već bio tu ili nekom jeftinijom verzijom. Međutim, oni koji su upućeni u ovu problematiku znaju da efikasan, personalizovan radni prostor i dobro projektovan kancelarijski nameštaj mogu pospešiti produktivnost i uticati na efikasnost zaposlenih.
Izbor nameštaja za vašu kancelariju je više od pukog pregledavanja interneta i naručivanja određenih komada. Vrsta nameštaja koju odaberete za svoju kancelariju moraće da bude prilagođena vašim potrebama i pruži vam najveću moguću udobnost. Ukoliko ste spremi da opremite svoju kancelariju kvalitetnim, a pre svega udobnim nameštajem, pratite naše savete.
Napravite listu
Pre nego što počnete da razmišljate o tome koji komadi nameštaja će vam trebati, napravite inicijalnu listu. Lista treba da sadrži nameštaj i opremu koji morate imati u svojoj kancelariji, kao što su računar, faks, štampač, telefon, skladište datoteka itd.
Kada pravite listu, razmislite o načinima na koje planirate da koristite kancelariju. Ako ste grafičar, možda će vam trebati prostor za računar i veći sto, ili radni prostor za crtanje. Ako ste konsultant, možda će vam trebati dodatni prostor za zaključavanje ormarića sa dokumente kako biste zaštitili poverljive dokumente i mesto za sastanke sa klijentima.
Izaberite funkcionalni nameštaj
Ako odaberete kancelarijski sto zato što mislite da izgleda otmeno, brzo ćete se uveriti da ste napravili veliku grešku. Mnogi ljudi često naprave istu grešku.
Ono što odaberete za kancelariju treba da bude funkcionalno i da zadovolji vaše osnovne potrebe. Na primer, izbor stola bez fioka verovatno nije dobra ideja, posebno ako vam papiri često stoje razbacani po stolu. Izaberite nameštaj koji možete da koristite u svojoj kancelariji čak i ako ne odgovara vašem stilskom ukusu. Isplatiće se višestruko.
Izaberite nameštaj odgovarajućeg stila
Dok imate na umu funkcionalnost, izaberite nameštaj koji odražava vrstu posla koji vodite ili kompaniju u kojoj radite. Ako imate izvršnu poziciju, ne želite da izaberete kancelarijski sto koji izgleda kao da ga je sastavio desetogodišnjak. Trebalo bi da izaberete nešto vrhunsko i elegantno.
Izaberite pravu stolicu
Izaberite stolicu koja je idealna za vašu kancelariju, visinu i težinu. Još jedna stvar koju treba imati na umu je visina stolice u odnosu na radni sto jer ne želite da imate previše nisku ili previše visoku stolicu. Vaša stolica treba da bude udobna i da bude prilagođena vašim potrebama. Boja stolice bi trebalo da bude u skladu sa ostalim kancelarijskim nameštajem.
Izmerite svoj kancelarijski prostor
Jedna od najgorih stvari koje možete da uradite je da ne izmerite svoj poslovni prostor, posebno ako imate neku vrstu radionice kao što je glass service. Nažalost, mnogi ljudi ovo zaborave da urade i kada im stigne novi nameštaj otkriju da ne može svaki komad da prođe kroz vrata, a kamoli da stane u kancelariju. Od suštinskog značaja da izmerite prostor i zapišete sve mere.
Skladišni prostor u vašoj kancelariji
Pored radnog stola, biće vam potrebno više prostora za skladištenje. Vaš prostor za skladištenje može biti u obliku polica za knjige, ormara za dokumente, bočnih stolova i još mnogo toga. Pre nego što se odlučite za dodatne opcije za skladištenje, razmislite o tome koliko vam je prostora ostalo.
Opcije skladištenja koje izaberete ne bi trebalo da budu preterane i treba da odgovaraju vašem kancelarijskom nameštaju. Nikada nemojte odustajati od dodatnog skladišnog prostora jer vas on čuva od nereda.
Planirajte unapred
Lako je sesti i razmišljati o potrebama koje trenutno imate, ali takođe treba da razmislite i o svojim budućim potrebama. Ako mislite da će vam trebati više prostora u budućnosti nego što vam je sada potrebno, razmislite o kupovini većeg stola ili dodatnog skladišnog prostora, kako biste izbegli veće troškove.
Odredite budžet – ali budite spremni da investirate
Bez obzira da li ste odredili budžet ili dobili smernice od višeg knjigovođe, mnogi se odluče da kupe jeftinije komade nameštaja. Ali nemojte da vas zavaraju početne uštede koje možete napraviti ovde; na kraju krajeva, postoji stara izreka: „nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari“.
Kancelarijski nameštaj je ozbiljna investicija i vi ovde ne ulažete samo u komade nameštaja, nego i u sebe i vaše osoblje. Oni će provoditi mnogo vremena sedeći za svojim stolom na kancelarijskim stolicama, tako da ima smisla potražiti najbolji nameštaj koji možete priuštiti.
Proizvodi lošijeg kvaliteta će vas dugoročno koštati više, pa razmislite o kupovini kvalitetnijih komada čak i ako to znači da ćete morati da potrošite više novca.